مدیریت امورفرهنگی کارکنان صدا وسیما جمهوری اسلامی ایران یکی از مدیریت های اداره کل روابط عمومی سازمان می باشد که باهدف رشد و گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و قرآنی بین کارکنان رسانه ملی فعالیت می نماید.

اهم وظايف مديريت امور فرهنگي عبارتند از؛

1- اجراي سياست هاي راهبردي حوزه فرهنگي در بین کارکنان رسانه ملی 

2- تلاش جهت گسترش فضاي اخلاقي، معنوي و تربيتي و انجام فعاليتهاي فرهنگی وپرورشي در سطح رسانه ملی

3- برنامه ريزي، ساماندهي و زمينهسازي اجراي فعاليتهاي قرآني ـ مذهبي کارکنان سازمان صداو سیما و خانواده های ایشان با راه اندازی واداره کانون قرآن وعترت ویا دار القرآن الکریم درتهران ومراکزصداوسیما

4- ايجاد هماهنگي، انسجام و همكاري لازم ميان متوليان امور فرهنگي درون سازمان  و استفاده از توانمنديهاي فرهنگي و اجتماعي عوامل و دستگاههاي اثرگذار بيرون از سازمان ( دبیری شورای فرهنگ عمومی سازمان )

5- توسعه و فعالسازي گروههاي نهادمندِخودجوش به منظور گسترش فعاليت و تحقق اهداف فرهنگي و اجتماعي

6- برنامه ريزي و اجراي آموزشهاي مورد نياز در حوزه فرهنگی وهنری به منظور جلب مشاركت، اعتماد سازي و اطلاعرساني از طريق بكار گيري روشهاي جديد و مناسب آموزشي بر اساس نياز همکاران و خانواده ها

7- تهيه و تنظيم برنامه‌ها، مراسم و مسابقات فرهنگي، هنري، اجتماعي و همچنين برگزاري نشست ها ، سمینارها و اردوهاي فرهنگي، زيارتي و سياحتي

8 - تشکیل و اداره فرهنگسرای کارکنان به منظور رشد وارتقای فعالیتهای فرهنگی و هنری

9- مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌

10- مدیریت‌ نمایشگاههای فرهنگی ، هنری و اطلاع رسانی (سالانه‌، دایمی‌ و …) در خارج‌ و داخل‌ سازمان‌.
11- طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌
12- تهیه‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ سازمان‌

13- راه‌اندازی‌ و اداره‌ موزه‌ رسانه ملی    

14- نگهداری و اداره سالن اجتماعات و نگارخانه کوثر